Led 21 2014

Zajímá vás svobodný software? Pište o něm!

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+Share on FacebookShare on LinkedInShare on TumblrEmail this to someoneBuffer this page

Redakce portálu openoffice.cz hledá do svých řad nadšené kolegy/kolegyně pro psaní článků věnovaných programům OpenOffice a LibreOffice!! Využijte šance takříkajíc “držet prst na tepu doby” a spoluvytvářet stav uvědomění lidí nejen v Česku o těchto dvou programových balících. Těšit se můžete na podporu (nikdo vás v tom nenechá o samotě) a pomoc. Ale hlavně je to práce, která je nesmírně užitečná! Vždyť naše články jsou citovány na Wikipedii a dá se říci, že jako autoři byste neměli konkurenci…

aoo libreoffice_logo_0

Číst dále »

5/5 (1)

Permanent link to this article: http://exospace.cz/zajima-vas-svobodny-software-piste-o-nem/

Kvě 25 2016

Největší přiblížení Marsu za posledních 11 let

Planeta Mars prošla 22. května opozicí se Sluncem a v pondělí 30. května nastane její největší přiblížení se Zemí. Dostane se do vzdálenosti 0,503 AU od Země a bude tak k naší planetě nejblíže od 5. října 2005. Udaná hodnota odpovídá zhruba 75,3 milionům kilometrů. I proto tedy v těchto dnech dosahuje Mars jasnosti až -2,2 mag. Ještě blíže se Mars k Zemi dostane 27. července 2018, kdy bude obě tělesa dělit pouze 0,39 AU a rudá planeta tak dosáhne jasnosti až -2,8 mag.

mars

Mars při opozici 30. 5. 2016 (Stellarium)

Permanent link to this article: http://exospace.cz/nejvetsi-priblizeni-marsu-za-poslednich-11-let/

Kvě 25 2016

SkyCanvas: Japonský umelý meteorický dážď

skycanvas

Družica použitá pre vypúšťanie kovových guľôčok (inhabitat.com)

Počuli ste niekedy o umelom meteorickom daždi? Že sa vám to zdá ako uletená predstava?

Podľa Japoncov to tak nie je. Chcú pri zahájení letných olympijských hier v roku 2020 v Tokiu uskutočniť umelý meteorický dážď na oblohe. Firma Star-ALE, ktorá prišla s nápadom, nazvala projekt SkyCanvas (nebeské plátno). Od meteorického roju je meteorický dážď omnoho početnejší v padajúcich objektoch.

Číst dále »

Permanent link to this article: http://exospace.cz/skycanvas-japonsky-umely-meteoricky-dazd/

Kvě 24 2016

Blízký průlet planetek 2016 CF194 a 2009 DL46

Jen v poměrně těsné blízkosti od Země dnes prolétají dvě planetky. Jedná se o těleso 2016 CF194, které bylo objeveno letos 10. února prostřednictvím observatoře Mount Lemmon Survey. Tento asteroid má velikost mezi 31 a 99 metry a proletěl kolem naší planety dnes ve 14:28 SELČ, kdy se nacházel 0,05 AU (20,66 vzdáleností Měsíce) daleko od Země.

Druhá planetka byla nalezena už 28. února 2009, a tak je její označení 2009 DL46. Kolem Země prolétla dnes v 19:59 SELČ, a to ve vzdálenosti pouhých 0,016 AU daleko. To odpovídá 6,16 vzdálenostem Měsíce. Asteroid má v průměru něco mezi 75 a 240 metry a objeven byl observatoří Catalina Sky Survey.

2016 CF194