↑ Zpět na Píší jinde

Příspěvky na National Geographic

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

Podívejte se na přehled posledních článků na stránce National Geographic.

• 10 mýtů o vesmíru aneb Žluté Slunce a nulová gravitace

Naše znalosti o vesmíru jsou většinou založeny na sci-fi filmech nebo příbězích z knih, které jsme četli v dětství. Nad nimi však vědci z NASA mnohdy kroutí hlavou a vysvětlují, jak je to s kosmem doopravdy.
  • Paříž: Město milenců a brzy i sportovců

Francie slaví! Hlavní město se oficiálně stalo pořadatelem Letních olympijských her pro rok 2024. Svátek všech sportovců se do Paříže vrací přesně po 100 letech. V roce 1924 se zde konal 8. ročník a zlatou medaili si tehdy přivezl gymnasta Bedřich Šupčík.
  • Banány ve velkém oslabení. Útočí na ně smrtící plísně i bakterie

Banánové plantáže po celém světě jsou vystaveny nebezpečí v podobě smrtících plísní. Ve východní Africe ohrožují rostliny bakterie, kvůli kterým rostliny slábnou a odumírají. A kvůli změně klimatu navíc dochází k šíření patogenů.
  • Polární záře na Jupiteru je pro vědce výzva

NASA zaznamenala díky sondě Juno obrovské množství energie, která víří v severní oblasti Jupitera a na největší planetě sluneční soustavy tak vzniká rozsáhlá polární záře. VIDEO záběry najdete v článku.
  • Den poté: Hurikán Irma vs. Florida

Hurikán Irma, který se zformoval 30. srpna a svoji silou zasáhl Malé Antily, Kubu, Portoriko a USA, je považován za jeden z největších hurikánů v historii přírodních katastrof.
  • Z Londýna do Tokia vlakem: Nová trasa by propojila Transsibiřskou magistrálu

Ruská vláda přišla s ambiciózním plánem – ráda by podpořila zrealizování nové železniční tratě dlouhé přes 13 000 kilometrů. Pokud nakonec dojde k dohodě mezi Moskvou a Tokiem, půjde o víc než jen o novou turistickou výzvu.
  • Ničivé hurikány začínají být stále silnější. Je potřeba se jich bát?

Hurikán Irma, který pustoší ostrovy Karibiku, je jedním z nejsilnějších v historii Atlantského oceánu. A nezůstal sám. Hned za ním přišly hurikány José a Katia. Co ničivé bouře způsobuje? A na co se musíme připravit do budoucna?
  • VIDEO: Na jedno místo přiletí každý den až 200 kolibříků

Úspěchy Melanie Barboniové se zatím točily kolem její práce. Nyní začíná být známá z jiného důvodu. Ne náhodou si vysloužila přezdívku „Kolibříková Lady“.
  • Pařížská dominanta Notre-Dame se rozpadá. Kdo ji pomůže zachránit?

Slavná katedrála, jejíž stavba trvala 182 let, je právem považována za jeden z nejkrásnějších příkladů francouzské gotické architektury. Teď je však v ohrožení a o pomoc celý svět už žádá i pařížský arcibiskup.
  • Rudá smršť

Přes 20 000 lidí se pustilo se ve vesničce Buňol nedaleko španělské Valencie do pouliční bitvy. Municí nebyly zbraně, ale shnilá rajčata. Vzduchem jich proletělo 160 tun. Místní se na každoroční slavnost La Tomatina připravili a obalili domy igelitem.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/pisi-jinde/national-geographic/