↑ Zpět na Filmy a videa

Experimenty a zkoušky

Psí kosmonauti

Fenka Lajka nebyla prvním zvířetem ve vesmíru. Již několik let před ní usilovali Sověti (ale i Američané) o vynesení živého tvora na suborbitální dráhu. Zatímco Američané se soustředili na opice a myši, Sověti na psy. Při těchto pokusech mnoho psů zahynulo, někteří se však stali slavnými. Toto je jejich příběh.

28. 6. 2016 - Test boosteru rakety SLS

Dne 28. 6. 2016 proběhl v testovacím zařízení Orbital ATK v Promontory v Utahu v USA kompletní test urychlovacího bloku plánované rakety SLS.

Průběh experimentu byl sledován rovněž kamerou HiDyRS-X (High Dynamic Range Stereo X) od NASA. Ta pořizuje záběry s mnohem vyšší rychlostí, což umožňuje technikům daleko lepší pohled do výtokových plamenů.

Nejrychlejší letadlo světa - X-15

V tomto filmovém dokumentu se seznámíte s dosud nejrychlejším letadlem světa – experimentálním letadlem na raketový pohon X-15. Účelem třinácti letů bylo prověřit konstrukci letadel a kosmických lodí při dosaženém hypersonickém letu. Dodnes drží rekord v rychlosti – 7200 km/h. Jedná se o nejvýkonnější letadlo světa s raketovým motorem o tahu 313 kN (ve výšce 30 km). Program X-15 přivedl začátkem 60. let Američany na kraj vesmíru a lze ho označit za jeden z nejpřínosnějších vědeckých programů v historii.

8. 4. 2016 - Přistání Falconu OPRAVDU ZBLÍZKA

Záznam přistání prvního stupně rakety Falcon na dronu, pořízený kamerou přímo na dronu. Raketa je tak blízko…

8. 4. 2016 - První úspěšný návrat Falconu na moře

První stupeň rakety Falcon při startu 8. 4. 2016 poprvé úspěšně po startu přistál na plovoucí plošině. Ve videu uvidíte krátký historický exkurz, co tomu předcházelo.

Březen 2016 – Zkoušky na kosmodromu Vostočnyj

Na konci března 2016 se na budovaném kosmodromu Vostočnyj odehrála zkouška přesunu rakety Sojuz-2.1a na cílové stanoviště, na rampu. Zkouška proběhla bez větších závad.

24. 11. 2015 – Test motorů SuperDraco lodi Dragon 2

22. 12. 2015 – Úspěšné přistání prvního stupně rakety Falcon

23. 11. 2015 – Raketa New Shepard se vrátila z výšky 100 km

Testování motorů RS-25 budoucí rakety SLS

Dne 17. 7. 2015 došlo ke zkušebnímu 535sekundovému zážehu motoru RS-25 na standu ve Stennisově centru. V průběhu zážehu byl dosažen tah na úrovni 109 % nominálního tahu. Motory RS-25 jsou vylepšenou verzí hlavní pohonné jednotky raketoplánu Space Shuttle, motoru SSME.

K dalšímu testu došlo 18. 8. 2016. Zážeh trval 7,5 minuty. Motory RS-25 se stanou hlavní pohonnou jednotkou plánované rakety SLS s nosností 130 tun.

Testování motorů SSME na Stennisově základně