Poradna ExoSpace.cz

Máte otázku z astronomie, kosmonautiky, fyziky, výzkumu podzemí nebo IT? Zajímá vás něco z činnosti redakce ExoSpace? Ptejte se.

Dotazy posílejte prostřednictvím kontaktního formuláře níže. Na dotazy odpovídáme do jednoho týdne.

Vaše jméno (vyžadováno)

Vaše zpráva (vyžadováno)

Poradna ExoSpace.cz
Kdy konečně k ISS odstartuje ruský modul Nauka?
Nauka laboratorní modul, který je pro ruskou část velmi důležitý. Modul Nauka se bohužel již několik let odkládá. Situace kolem jeho startu není příliš jasná, ale snad by to mělo být do konce roku 2020. Vlivem odkladů je třeba recertifikovat třeba těsnění, kterému už prošla záruka. Největší problémy byly s čištěním nádrží od kovových pilin.

Dušan Majer, 12. 2. 2019

Jak lze získat data z družic pro dálkový průzkum Země? Jsou otevřená všem zájemcům?
Data ze satelitů ESA, především Copernicus (tedy celá řada družic Sentinel) a EUMETSAT, jsou free to use. Pro jejich prohlížení lze doporučit aplikaci Sentinel Playground nebo EO browser. Kompletní metodiku k užívání satelitních snímků nemáme, ale po částech ji dáváme na náš web (https://esero.sciencein.cz) ke stažení. S dotazy na satelitní snímkování se můžete obrátit na Vzdělávací kancelář Evropské vesmírné agentury, e-mailová adresa: jan.spratek(a)sciencein.cz.

Jan Spratek, ESERO, 2. 1. 2019

Permanent link to this article: https://exospace.cz/poradna/

Připojujeme se k protestu proti směrnici Evropské unie o autorském právu. Tato směrnice přinese nové povinnosti pro webové stránky, které sbírají a organizují zprávy (článek 11) a nutí platformy k proaktivnímu prohledávání všech nahraných materiálů a k automatické blokaci všech potenciálních porušení autorských práv (článek 13).

KONTAKTUJTE SVÉ EUROPOSLANCE