Vítá vás ExoSpace.cz

Vítejte na naší stránce! Věříme, že se vám bude líbit a najdete na ní spoustu zajímavých informací, obrázků, videí
i pobavení. Nezapomeňte rovněž sledovat další naše kanály:
Forum, Twitter, Facebook, Google+ a Telegram. Děkujeme za návštěvu.

Články Novinky Forum O nás Přidejte se
Nové články

Křest laviček Jaroslava Foglara

V pondělí 10. září 2018 se v Praze 2 uskutečnil křest ručně vyřezávaných laviček na počest spisovatele Jaroslava Foglara. Akce se konala pod záštitou Skautské nadace Jaroslava Foglara a městské části Praha 2. Přítomni byli zástupci Sdružení přátel Jaroslava Foglara a foglarovského magazínu Bohoušek.cz.

Výstava Na vlnách vesmíru – družice Magion slaví 40 let

Čtyři desítky let uplynou letos v říjnu od okamžiku, kdy byla na oběžnou dráhu okolo Země vypuštěna první československá družice MAGION 1. Její osudy připomíná výstava Vlny vesmíru – 40 let družice Magion, kterou 4. září 2018 zahájila předsedkyně Akademie věd ČR Eva Zažímalová.

HST pozoruje vzdálený Vesmír v UV světle

Hubbleův vesmírný dalekohled zachytil jeden z největších panoramatických pohledů na zuřivě se vyvíjející hvězdy daleko ve Vesmíru. Pohled v ultrafialovém záření byl posledním chybějícím dílkem vesmírné skládanky.

Vzestup oceánů na měsíci Europa

Oceány na Jupiterově měsíci Europa mohly dosáhnout povrchu během milionu let. Nová studie vědců z NASA ukazuje, že vrásy jsou klíčem k průniku podzemního oceánu na povrch.

ngc6139

HST sleduje kulovou hvězdokupu NGC 6139

Studie kulové hvězdokupy NGC 6139, pozorované Hubbleovým dalekohledem, ukázaly, že její hvězdy jsou velice staré. Stálice většiny z těchto objektů jsou staré přibližně 10 miliard let, formovaly se tedy už na začátku vývoje naší Galaxie.

Vědci z NASA: Led na Měsíci existuje

Tým vědců NASA pod vedením Shuaia Liho z University of Hawaii a Brown University našel přímé důkazy o existenci ledu na povrchu Měsíce. Led se nachází na pólech našeho satelitu, v nejchladnějších a nejtmavějších místech. Nejvíce ledu se nachází v kráterech kolem jižního pólu, zatímco na severním je ho o poznání méně. Teploty v místech …

mars_water_composed

Mars Express: Na Marsu je kapalná voda!

Evropská sonda Mars Express na Marsu detekovala vodu v kapalné formě. Dlouho očekávaný objev oznámili vědci z Evropské kosmické agentury, která sondu postavila a spravuje.

Zatmění Měsíce a opozice Marsu – zážitky

Přinášíme vám svědectví Marka Bielyho a Petra Valacha z redakce ExoSpace.cz o jejich pozorování „zatmění Měsíce století“ 27. července 2018.

Žádný komentář

Eta Carinae ako potencionálny zdroj vysokoenergetických častíc

Nová štúdia od NASA poukazuje na vzťah medzi urýchľovaním častíc a vznikom tvrdého RTG žiarenia v hviezdnom systéme Eta Carinae. Článok pod vedením Kenjiho Hamaguchiho vyšiel v časopise Nature 2. júla 2018.

21p-trondal

Sledujte kometu 21P/Giacobini-Zinner

Kometa 21P/Giacobini-Zinner bude v nadcházejících týdnech i nadále zjasňovat a na přelomu srpna a září pravděpodobně dosáhne až 7 mag.

Mars Scout Helicopter: První kosmická helikoptéra

Rover mise Mars 2020 tentokrát vyrazí k Marsu i s malou helikoptérou. V březnu 2018 o tom rozhodlo vedení NASA. Bude to tak vůbec poprvé, co se zařízení tohoto typu dostane na jiný objekt ve Sluneční soustavě.

Perseidy 2018 slibují skvělé pozorovací podmínky

Všichni nadšení pozorovatelé meteorických rojů již pravděpodobně s napětím očekávají maximum letošního roje Perseidy, jejichž pozorovací podmínky budou takřka ideální. Občasné Perseidy můžeme sledovat už v těchto dnech, ale o víkendu 11. – 12. srpna 2018 jich může být viditelných i více než 100 do hodiny. A co více, hned 13. srpna ráno bude Měsíc …

C-2017-S3-jager

C/2017 S3 (PanSTARRS): Druhá zaniklá kometa v roce 2018

Kometa C/2017 S3 (PanSTARRS) zanikla. Dva outbursty, které v minulých týdnech prodělala, evidentně rozdělily jádro na mnoho malých úlomků a štěpení komety poté podle všeho pokračovalo. O tom, že jádro komety již není kompletní, jsme se mohli poprvé přesvědčit z fotografií, které byly pořízeny 26. července. Po C/2017 T1 (Heinze) jsme tak svědky letošního druhého kometárního …

2 komentáře

Mlhovina Tarantula okem dalekohledu VLT Survey Telescope

Dalekohled VLT Survey Telescope se zaměřil na obrovskou mlhovinu Tarantula. Ta se nachází v naší satelitní galaxii – Velkém Magellanově mračnu. Snímek s překvapivým rozlišením odhaluje četná tajemná zákoutí mlhoviny i jejího okolí.

Žádný komentář