Software ke stažení

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+1Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

winduxNa této stránce najdete přehled nejrůznějších programů, které si můžete zdarma stáhnout a nainstalovat. Podotýkáme, že činnost ExoSpace.cz je z co největší míry stavěna na open-source a svobodném softwaru (FOSS), ať už jde o redakční systém, použitý operační systém, systém pro správu fora, kancelářské aplikace, astronomický software a mnohé další.

Doporučujeme vám vyhýbat se placení licencí za proprietární software i jeho kradení na pirátských úložištích. Hledejte alternativy v podobě zdarma dostupného a otevřeného softwaru. POZOR, zdaleka ne všechen software, který je volně ke stažení, je svobodný nebo open-source. Tzv. freeware je většinou vázán na účel použití (nelze ho použít pro komerční účely bez zaplacení poplatku, například) a nemá otevřený zdrojový kód. Vybírejte proto software s otevřenou licencí a zdrojovým kódem, takový byl pravděpodobně mnohem důkladněji testován na případné chyby (protože k jeho zdrojům má přístup každý) a navíc nejste omezeni způsobem použití – svobodný software lze použít pro jakékoliv účely.

Zde nabízená paleta programů obsahuje výhradně svobodný a open-source software. V linuxových distribucích některé z níže uvedených programů bývají k dispozici již v základní instalaci.

Používáte Windows a chcete si vyzkoušet software určený pro Linux? Přejděte na něj! Zvolte si distribuci například Linux Mint a začněte ještě dnes! Vyplatí se to? Nemůžete si to dovolit? Virtualizujte.

Sledujte zprávy o svobodném softwaru na stránkách internetového věstníku LinuxEXPRES, openoffice.cz, LinuxMint a openSUSE.

LE oo

mint

opensuse

OPEN SOURCE SOFTWARE

Astronomie a věda

stellarium

Stellarium

stellariumStellarium je open source počítačové planetárium. Zobrazuje realistickou 3D oblohu tak, jak ji právě můžete vidět pouhým okem nebo dalekohledem. Je možné ho používat v planetárních projektorech. Stačí jen nastavit zeměpisné souřadnice a spustit. Tux win
celestia

Celestia

celestiaProgram umožňuje zobrazení objektů ve velikosti od umělých satelitů po celé galaxii ve třech rozměrech pomocí OpenGL. Na rozdíl od většiny softwarových planetárií je uživateli umožněno volně cestovat vesmírem. Více než 10 GB dodatečného obsahu, který je výsledkem práce malé komunity, doplňuje základní program. (wikipedia.org) Tux win
kstars

KStars

kstarsPočítačové planetárium vyvíjené pro KDE platformu. Zobrazuje 100 milionů hvězd, 13.000 deep-sky objektů, tisíce komet a asteroidů. Umožňuje napojení na vlastní dalekohled. Verze pro Windows součástí KDE for Windows. Tux win
skychart

Cartes du Ciel (Skychart)

skychartPočítačové planetárium, zobrazující Měsíc, hvězdy, planety i objekty dalekého vesmíru. Ke stažení je 16 katalogů pro hvězdy až do 16 mag a deep-sky objekty v celkovém počtu kolem 1,5 milionu. Katalog asteroidů a komet je ovšem nutné stáhnout a postupně si aktualizovat pomocí oficiální databáze MPC. Tux win
gpredict_4

GNOME Predict

gpredictProgram pro sledování satelitů, vyvíjený pro grafické prostředí GNOME. (Funguje ovšem i na ostatních desktopech v Linuxu.) Tux
virtual_moon_atlas

Virtual Moon Atlas

virtual moon atlasPrvotřídní virtuální prohlídka Měsíce. Obsahuje data z nepřeberného množství zdrojů, ze sond Lunar Orbiter, Clementine, z posledních misí, stejně tak i z programu Apollo a další. Geologické mapy ve falešných barvách, katalog pojmenovaných útvarů a řada dalšího. Tux win
step

Step

stepProgram simulující fyzikální mechanické děje. Tux
GeoGebraGeoGebra GeoGebraMatematická aplikace určená studentům středních škol, kterým nabídne spoustu nástrojů pro řešení matematických úloh.  Tuxwin

Kancelář

Program Náhled a popis aplikace
Stahujte
lo

LibreOffice

libreofficePlně vybavený kancelářský balík pro použití doma, ve škole, na úřadech a ve firmách. Tux win
tb-logo

Thunderbird

thubderbirdVynikající e-mailový klient pro správu pošty. Rychlé vyhledávání, stabilita, bezpečnost. Jednička na trhu. Tux win
wordpress

WordPress

wordpressNejrozšířenější publikační systém na světě postavený na PHP s využitím MySQL databáze. Bezpečný, přátelský vůči vyhledávačům, umožňuje obsah třídit pomocí kategorií a štítků. Lze na něm provozovat e-shop stejně dobře jako výukový portál.
scribus

Scribus

scribusProfesionální sázecí program pro všestranné použití, který je svými schopnostmi srovnatelný s programy typu Adobe InDesign a QuarkXPress. Podporuje CMYK, ICC profily a skripty v jazyce Python. Tuxwin
calligraCalligra Suite calligraJedná se neobvyklý kancelářský balík určený pro všechny platformy. Obsahuje editor textu, tabulkový procesor, nástroj pro tvorbu prezentací, bitmapový editor a aplikaci pro plánování. Tuxwin
 calibreCalibre calibreTato aplikace umožňuje pohodlnou správu a prohlížení elektronických knih a také jejich vzájemnou konverzi do nejrůznějších formátů, jež jsou běžně používány v čtečkách e-knih. Tux win
xmind-logoX Mind xmindAplikace pro tvorbu myšlenkových map. Vytvořené mapy a kompletní projekty lze snadno sdílet na sociálních sítích nebo je exportovat do souborů typu XLS, CSV, SVG nebo PDF. Tux win
evolutionEvolution evolutionAplikace pro správu pošty, kalendáře, poznámek, úkolů a kontaktů. Má velice jednoduchý vzhled a opravdu snadné ovládání, vzhledově připomínající Thunderbird. Na rozdíl od něj má ale propracovanější kalendář. Evolution vznikl za výrazného přispění Novellu. Tux win

Internet

firefox

Mozilla Firefox

firefoxSvobodný, rychlý, oblíbený a bezpečný webový prohlížeč od společnosti Mozilla Corporation. Rozšířitelný o stovky doplňků, skinovatelný. Pravděpodobně nejbezpečnější prohlížeč na trhu. Šířen pod třemi svobodnými a open-source licencemi. V rozporu s wikipedií je Firefox svobodným produktem, šířeným pod svobodnou licencí MPL. Tuxwin
owncloud owncloudPřizpůsobivé internetové uložiště, které můžete provozovat na vlastním serveru. Stejně jako WordPress využívá PHP a MySQL. OwnCloud má synchronizační aplikaci pro všechny platformy včetně mobilních. Návod na instalaci najdete zde. Tux

Grafika

darktable

Darktable

darktablePrvotřídní RAW postprocessing editor. Primárně určen pro nedestruktivní editaci RAW souborů, ale umožňuje upravovat i běžné bitmapové snímky. Má pokročilého správce fotografií s originálním pojetím. Umožňuje provádění hromadných operací, a to prostřednictvím stylů, které si uživatel předem připraví. Je velmi rychlý a účinný, na mnohé fotografie stačí použít přednastavené nástroje.POZOR! Nové verze jsou primárně určeny pro 64bitové systémy a pro 32bitové systémy nejsou stabilní. Máte-li 32bitový systém, máte možnost zůstat u verze 1.4, kterou najdete v repozitáři, ale rovněž můžete vyzkoušet verzi 1.6, která je novější a pravděpodobně s ní budete více spokojeni.

Download “Darktable 1.6” Darktable1.6.zip – Staženo 87 × – 3 MB