Pro 17 2018

Večer světel 2018 ve stínu 80. výročí Rychlých šípů

Byl 17. prosinec 1938. O osudu Československa již bylo po podpisu Mnichovské dohody rozhodnuto, přesto v té době vzniká čtenářský klenot. V nakladatelství Melantrich, v mládežnickém magazínu Mladý hlasatel, začaly vycházet Rychlé šípy. O 80 let později jsme si jejich zrod připomněli přímo ve Stínadlech.

Číst dále »

Permanent link to this article: https://exospace.cz/vecer-svetel-2018-ve-stinu-80-vyroci-rychlych-sipu/

Pro 15 2018

Jasná kometa 46P/Wirtanen v doprovodu roje Geminidy

46p

Kometa 46P/Wirtanen na snímku ze 7. listopadu 2018 (Alex Cherney, APOD)

V blízkosti Země prolétá krátkoperiodická kometa 46P/Wirtanen. Její pozorování okoření maximum meteorického roje Geminidy.

Číst dále »

Permanent link to this article: https://exospace.cz/jasna-kometa-46p-wirtanen-v-doprovodu-roje-geminidy/

Pro 12 2018

OSIRIS-REx: Na povrchu Bennu je voda

bennu

Planetka Bennu ze vzdálenosti 24 kilometrů (nasa.gov)

Americká sonda OSIRIS-REx (Origins, Spectral Interpretation, Identification Resource, Security-Regolith Explorer) začala zkoumat planetku (101955) Bennu a hned hlásí první výsledky. Data získaná touto sondou odhalila přítomnost vody na povrchu tohoto tělesa.

Číst dále »

Permanent link to this article: https://exospace.cz/osiris-rex-na-povrchu-bennu-je-voda/

Pro 09 2018

Večer světel 2018 v den 80. výročí Rychlých šípů

Svátek Večer světel, vycházející ze stínadelské trilogie Jaroslava Foglara, si příznivci tohoto autora a jeho díla na mnoha místech republiky připomínají vždy 17. 12., tedy v den, kdy vyšel (v roce 1938) na stránkách Mladého hlasatele první kreslený příběh Rychlých šípů. Letos tedy v den 80. narozenin Rychlých šípů.

Číst dále »

Permanent link to this article: https://exospace.cz/vecer-svetel-2018-v-den-80-vyroci-rychlych-sipu/

Pro 09 2018

Luboš Perek devětadevadesátiletý

perek

Luboš Perek a Jana Žďárská při narozeninové party (ČČF, 5/2018)

Český astronom Luboš Perek oslavil významné životní jubileum – dožívá se neuvěřitelných 99 let.

Číst dále »

Permanent link to this article: https://exospace.cz/lubos-perek-devetadevadesatilety/

Pro 07 2018

Taháky pro LibreOffice

Našim čtenářům nabízíme ke stažení, vytištění a používání taháky pro jednotlivé programové moduly kancelářského balíku LibreOffice. Číst dále »

Permanent link to this article: https://exospace.cz/tahaky-pro-libreoffice/

Pro 04 2018

Dušan Majer: Pilotovaná kosmonautika má větší dopad na životy lidí

Redakce Kosmonautix.cz na sebe opět upozornila i čtenáře, kteří se nezajímají o kosmonautiku. V letošním ročníku ankety Křišťálová lupa skončila osmá. Je to již téměř pět let, co na naší stránce vyšel poslední rozhovor s šéfredaktorem Kosmonautix.cz, Dušanem Majerem. Pojďme se podívat, co se za tu dobu změnilo a kam redakce a kosmonautika směřují dále.

Číst dále »