Říj 19 2017

Obloha na podzim 2017

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page
C/2017 O1

Kometa C/2017 O1 na snímku Rolanda Ligustriho ze dne 22. července 2017 (spaceweathergallery.com)

Ačkoliv na podzimní obloze nenajdeme na rozdíl od ostatních ročních období příliš jasných hvězd a pomyslných geometrických obrazců, i na podzim je co pozorovat. Obloze dominuje galaxie M31 v Andromedě, kterou můžete spatřit v oblastech s tmavou oblohou i pouhým okem. Jen o něco slabší je další galaxie, konkrétně M33 v Trojúhelníku, na níž je v drtivé většině případů už nutné použít minimálně triedr. Podívat se můžete i do jiných souhvězdí patřících na podzimní oblohu, zajímavé deep-sky objekty nám nabízí třeba Perseus nebo Kasiopea. A když počkáte do druhé poloviny noci, zpozorovat můžete už i známá souhvězdí zimní oblohy společně s planetami Venuše a Mars či s kometou C/2017 O1 (ASASSN).

Galaxie M31 a M33 (Stellarium)

venuse-mars

Venuše v těsné blízkosti Marsu v noci z 5. na 6. října 2017 (Stellarium)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/obloha-na-podzim-2017/