Lis 19 2017

Meteorický roj Leonid ve svém maximu

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page
leonida

Meteor z roje Leonid na snímku Eda Sweeneyho z roku 2009 (astronomynow.com)

Takřka ideální podmínky pro pozorování má letos meteorický roj Leonid, tedy meteorů, které zdánlivě vylétají ze souhvězdí Lva. Měsíc se nachází ve fázi poblíž novu, takže na tmavé obloze můžeme v těchto nocích spatřit až 15 meteorů za hodinu. Mateřským tělesem roje Leonid je kometa 55P/Tempel-Tuttle, jež se ke Slunci vrací zhruba jednou za 33 let. Leonidy jsou známé rovněž meteorickými dešti, které už několikrát v historii zvýšily aktivitu roje natolik, že padaly tisíce až desetitisíce meteorů v hodině. Další meteorický déšť Leonid by měl dle predikcí nastat v roce 2031.

Obloha v listopadu (udalosti.astronomy.cz)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/meteoricky-roj-leonid-ve-svem-maximu/