Bře 25 2017

Planety pozorovatelné na konci března 2017

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

Jak jsme již informovali před několika málo týdny, Venuše v těchto dnech prochází dolní konjunkcí se Sluncem, takže je dočasně nepozorovatelná. Na obloze ji ale velmi důstojně zastupují ostatní planety. Na večerní obloze můžeme těsně u sebe, v případě kvalitní oblohy i pouhým okem, spatřit planety Merkur a Uran. V neděli 26. března 2017 je čeká konjunkce. Výš nad obzorem se rovněž na večerní obloze nachází i Mars, zatímco Jupiter v té době najdeme přesně na opačné straně oblohy, jelikož se blíží do opozice se Sluncem. Nejlépe je viditelný krátce po půlnoci. Další pozorovatelnou planetou je Saturn, ten však zpozorujeme až na ranní obloze, navíc jen nepříliš vysoko nad jižním obzorem. Neptun je, stejně jako Venuše, nepozorovatelným objektem.

merkur-uran-mars

Merkur, Uran a Mars na večerní obloze 26. 3. 2017 (Stellarium)

jupiter

Jupiter se čtyřmi svými největšími měsíci 27. 3. 2017 (Stellarium)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/planety-pozorovatelne-konci-brezna-2017/