Kvě 04 2017

Aktuálně pozorovatelné planety

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

Venuše, Jupiter a Saturn jsou aktuálně třemi nejlépe pozorovatelnými planetami. Ta prvně jmenovaná je viditelná na ranní obloze jako velmi jasný bod (zhruba -4 mag). Pokud si na ni nechete přivstat, můžete její pozorování vyzkoušet i ve dne, ale pozor na Slunce a možné poškození zraku! Pravým opakem Venuše je v současné době Jupiter. Ten je pozorovatelný takřka celou noc. Nachází se poblíž jasné hvězdy Spica v Panně a 8. května kolem něj projde Měsíc ve fázi blízké úplňku. Saturn je viditelný spíše na ranní obloze, a to maximálně nějakých 20° vysoko nad jižním obzorem. I ten bude v konjunkci s Měsícem, ale až 14. května. Co se ostatních planet týče, ty jsou buď nepozorovatelné (Merkur, Uran) a nebo se nacházejí jen velmi nízko nad obzorem (Mars, Neptun).

jupiter-mesic

Měsíc v blízkosti Jupitera, 8. 5. 2017 (Stellarium)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/aktualne-pozorovatelne-planety/