Bře 07 2017

Měsíc projde kolem Regula a Jupitera se Spikou

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

Příznivci konjunkcí Měsíce s jasnými hvězdami či planetami se letos mohou těšit na období v době okolo úplňku (ten nastane 12. března). Měsíc totiž o dva dny dříve, 10. března 2017, projde kolem Regula, hlavní hvězdy ze souhvězdí Lva. A aby toho nebylo málo, v úterý 14. března 2017 zažijeme setkání Měsíce dokonce se dvěma jasnými objekty. Úhlově nedaleko od našeho přirozeného vesmírného souputníka totiž nalezneme hvězdu Spika ze souhvězdí Panny a především planetu Jupiter. Na ten můžeme vytáhnout i menší triedr, v němž spatříme nejjasnější měsíce Jupitera. Výhodou těchto konjunkcí Měsíce s jasnými hvězdami či planetami je zejména jejich dobrá pozorovatelnost odkudkoliv včetně velkoměst. Jedinou podmínkou je samozřejmě spolupráce počasí…

mesic-regulus

Měsíc poblíž hvězdy Regulus 10. 3. 2017 (Stellarium)

Měsíc prochází kolem Spiky a Jupitera, 14. 3. 2017 (Stellarium)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/mesic-projde-kolem-regula-jupitera-se-spikou/