Lis 12 2013

Olympijská pochodeň na první a poslední procházce

Cosomonaut Oleg Kotov can be seen wearing artist Luc van den Abeelen's Olympic torch patch while holding the real Sochi torch on a spacewalk outside the International Space Station, Nov. 9, 2013.

Skafandry měli pro tento výstup i malý doplněk

Dva ruští kosmonauti-Oleg Kotov a Sergey Ryazanskiy vynesli v sobotu v 14:34UT do volného prostoru  olympijskou pochodeň. Kosmonauti měli tu možnost se sní  i  vyfotografovat. Výstup trval 5 hodin a 50 minut.

Pochodeň se na mezinárodní vesmírnou stanici dostala ve čtvrtek 7. 11. 2013 na palubě  lodi  Sojuz, která  přivezla i účastníky Expedice 38 – Mikhaila Tyurina, Ricka Mastracchia a  Koichiho  Wakatu.

Olympic torch outside the International Space Station during Saturday's spacewalk. Image Credit: NASA TV

Výstup s olympijskou pochodní

Zpátky na Zem se pochodeň dostala vydala v neděli. Opět v lodi Sojuz, ale nyní s  posádkou    Expedice 37 –  Fyodorem Yurchikhinem a Karen Nybergovou a  Luca  Parmitanem.
Posádku si jistě budeme pamatovat nejen díky pochodni, ale i díky Karen Nybergové,  která prováděla  řadu fyzikálních pokusů a natáčela mnoho videí.

Zde je sestřih celého výstupu:

youtube.com

Zdroje:
space.com, astrowatch.net, kosmonaut.cz