Čvc 31 2018

C/2017 S3 (PanSTARRS): Druhá zaniklá kometa v roce 2018

C-2017-S3-jager

Kometa C/2017 S3 (PanSTARRS) na animaci Michaela Jägera z 30. 7. 2018 (spaceweathergallery.com)

Kometa C/2017 S3 (PanSTARRS) zanikla. Dva outbursty, které v minulých týdnech prodělala, evidentně rozdělily jádro na mnoho malých úlomků a štěpení komety poté podle všeho pokračovalo. O tom, že jádro komety již není kompletní, jsme se mohli poprvé přesvědčit z fotografií, které byly pořízeny 26. července. Po C/2017 T1 (Heinze) jsme tak svědky letošního druhého kometárního zániku. Kometa C/2017 S3 (PanSTARRS) se i nadále blíží ke Slunci, takže se dá očekávat, že se postupem času úplně vypaří. Tento proces už ale sledovat nebudeme, pozůstatek komety totiž na ranní obloze klesá stále více k obzoru a během nejbližších dnů definitivně přestane být pozorovatelný.

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji na vysoké škole, konkrétně pak obor Geografie na Masarykově univerzitě.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/c-2017-s3-panstarrs-druha-zanikla-kometa-v-roce-2018/

2 komentáře

1. Robson Delgado

Fraternal greetings. My name is Robson Delgado, I live in Brazil (Rio de Janeiro) and I also really like the subjects related to astronomy. I followed the comet C / 2017 S3 traffic with your information. Congratulations on the beautiful website. Thank you!

2. Marek Biely

Greetings from the Czech Republic. We are really pleased that you like our website and our astronomy articles. Shame about comet C/2017 S3 but nevermind, let’s turn the page and observe comet 21P/Giacobini-Zinner!