Bře 05 2017

Kometa C/2016 VZ18 (PanSTARRS) jasnější než předpověď

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

Mezi vizuálně viditelné komety se nově zařadil i objekt, jenž byl původně objeven jako asteroid – C/2016 VZ18 (PanSTARRS). Tato kometa má perihel asi 0,9 AU od Slunce a od Země proletí jen ve vzdálenosti kolem 0,5 AU. Ačkoliv kometa nikdy neměla být pozorovatelná vizuálně, opak se stal pravdou a můžeme ji spatřit při jasnosti zhruba 13 mag na večerní obloze. V nadcházejících týdnech by si kometa měla držet zhruba stejnou jasnost a nebo bude mírně zjasňovat, od dubna pak začne pomalu slábnout.

Kometa C/2016 VZ18 (PanSTARRS) (uprostřed snímku) na fotografii Michaela Jägera z 14. 2. 2017 (aerith.net)

C/2016 VZ18 (PanSTARRS) (aerith.net)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/kometa-c-2016-vz18-panstarrs-jasnejsi-nez-predpoved/