Lis 20 2016

Měsíc bude v konjunkci s Jupiterem a Spikou

Měsíc se po superúplňku a blízké konjunkci s Aldebaranem a dalšími hvězdami hvězdokupy Hyády postupně přesouvá na ranní oblohu a nyní je ve fázi poblíž poslední čtvrti. Ke konci následujícího týdne, kdy z osvícené části Měsíce zbude už jen tenký srpek, spatříme pohlednou konjunkci naší přirozené vesmírné družice s planetou Jupiter a hlavní a zároveň nejjasnější hvězdou Panny, Spikou. Úkaz se odehraje v pátek 25. listopadu nad ránem, Měsíc se v tu dobu bude nacházet kousek na sever od Jupitera, hvězda Spika bude více na východ (k obzoru). Kdo si na tuto konjunkci přivstane, rozhodně neprohloupí, na obloze totiž blízko zmiňovaných objektů uvidí také další jasné hvězdy, a to Arctura z Pastýře či Regula nebo Denebolu ze Lva. A kdo ví, jestli ještě z nebe náhodou nespadne pár Leonid…

mesic25-11-2016

Měsíc poblíž Jupitera (Stellarium)

Permanent link to this article: https://exospace.cz/mesic-bude-konjunkci-jupiterem-spikou/