Led 30 2017

Pozorujte jasné asteroidy!

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

Noční obloha nás v těchto dnech okouzlí především planetami, srpkem Měsíce na večerní obloze a také typickými zimními souhvězdími, jako jsou například Býk, Vozka, Blíženci nebo Orion, a mnoha deep-sky objekty v nich. Komu ale ani tohle všechno nestačí, může se pokusit třeba svým malým dalekohledem či binokulárem vyhledat nejjasnější asteroidy na obloze. Úplně nejlépe půjde vyhledat planetka Vesta, jejíž jasnost je okolo 6,5 mag. Je viditelná v souhvězdí Blíženců poblíž jasných hvězd Castor a Pollux. Nepříliš složitým úkolem by měla být také Ceres s jasností 8,9 mag, nacházející se v Rybách nedaleko od planety Uran. Další asteroidy jasnější než 10 mag jsou také Irene a Metis (oba s pozicí v souhvězdí Lva), kolem 10 mag má také planetka Melpomene, lokalizovatelná v souhvězdí Velryby. Ostatní asteroidy jsou buď obtížně pozorovatelné či nepozorovatelné a nebo slabší, než ty výše uvedené.

Asteroids (theskylive.com)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/pozorujte-jasne-asteroidy/