Říj 14 2017

Příznivé pozorovací podmínky pro Orionidy

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page
halley-comet

Halleyova kometa (ESA)

Meteorický roj Orionidy bude mít letos velmi příznivé pozorovací podmínky. Jeho maximum nastává jako každoročně 21. října, přičemž jen dva dny předtím bude letos Měsíc v novu. Pokud tedy vyjde počasí a budete pozorovat z horských oblastí vyznačujících se průzračnou oblohou, můžete spatřit až 20 meteorů za hodinu. Název meteorického roje je odvozen od souhvězdí Oriona, z něhož meteory zdánlivě vylétají. Mateřskou kometou roje je ta nejslavnější, 1P/Halley. Zatímco Orionidy můžeme spatřit každoročně na přelomu druhé a třetí říjnové dekády, známou Halleyovu kometu opět uvidíme až v roce 2061, kdy zazáří vysoko na naší obloze při jasnosti až 0 mag.

orionids

Poloha meteorického roje Orionidy (Stellarium)

5/5 (1)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/priznive-pozorovaci-podminky-pro-orionidy/