Čvc 09 2016

Sojuz MS-01 mieri na ISS

sojuz-ms-01_6Dňa 7. 7. 2016 odštartovala z kozmodrómu Bajkonur v Kazachstane do vesmíru raketa Sojuz s modernizovanou ruskou kozmickou loďou Sojuz MS. Sojuz MS-01 má na palube troch nových členov, ktorí budú operovať na ISS: Ruský kozmonaut Anatolij Ivanišin, Japonec Oniši Takuja a Američanka Kathleen Rubins.

Po deviatich minútach letu sa Sojuz MS-01 dostal na obežnú dráhu. Cesta k ISS, ktorá je 400 km nad zemským povrchom, trvala 2 dni. Sojuz MS-01 dorazí k ISS v sobotu 9. 7. 2016 v 6:12 SELČ.

Samozrejme, trojica astronautov sa nebude za tieto dva dni nudiť. Majú odskúšať nové konštrukčné technológie Sojuzu MS.

Čím sa líši verzia Sojuz MS od doterajších letiacich verzii Sojuzu? Pýši sa dokonalejším komunikačným systémom a taktiež bol vylepšený ochranný plášť.

Trojica astronautov v ISS strávi štyri mesiace. Vystriedá tak posádku, ktorá domov odišla v polovici júna.

Vzlet prvého Sojuzu MS (kosmonautika.cz & spaceflightnow.com)