Kvě 12 2018

Vývoj komety C/2016 R2 (PanSTARRS)

Rok 2018 je na jasné komety doposud velmi chudý. Druhá polovina roku sice z tohoto hlediska vyjde mnohem lépe, ale v těchto měsících se pozorovatelé komet musí spokojit například s tím, co nám poskytla kometa C/2016 R2 (PanSTARRS), aktuálně nejjasnější kometa na obloze s jasností přibližně 11 mag. Na naší obloze je bez potíží pozorovatelná už několik měsíců, ve větších dalekohledech pak můžeme spatřit i její ohony. Na kometu se zaměřila rovněž observatoř LONEOS, jež objekt snímkovala především kvůli znázornění vývoje ohonů a stopování molekul oxidu uhelnatého. Na snímky komety, která bude v dalších měsících pozorovatelná čím dál obtížněji, se můžete podívat níže.

C-2016--R2(PanSTARRS)

Změny v proudění oxidu uhelnatého komety C/2016 R2 (PanSTARRS) na snímcích observatoře LONEOS (instagram.com)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji na vysoké škole, konkrétně pak obor Geografie na Masarykově univerzitě.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/vyvoj-komety-c-2016-r2-panstarrs/