Srp 15 2017

Dragon CRS-12 nese na ISS superpočítač s Linuxem

dragon

Start rakety Falcon 9 s lodí Dragon (zásobovací let CRS-12) (nasa.gov)

14. 8. 2017 odstartovala ke stanici ISS nákladní loď Dragon společnosti SpaceX. Let nesl označení CRS-12 a byl 12. zásobovací misí Dragonu ke stanici. Celkem nese na stanici 2910 kg nákladu, přičemž 1652 je v hermetizované přední části a 1258 kg ve vnější, tzv. trunku. Na stanici Dragon dorazí ve středu 16. 8. 2017, bude zachycen manipulátorem a připojen k modulu Harmony. Na ISS pobyde 32 dní. Na složení nákladu se můžete podívat na Wikipedii.

Součástí nákladu bude i superpočítač Apollo 40 od firmy Hewlett-Packard. Jedná se o vysoce výkonný notebook, který má prověřit, zda mohou v podmínkách kosmického prostředí přežít delší čas výkonná počítačová zařízení. Experiment je součástí příprav letu na Mars. Notebook by měl vydržet fungovat přibližně rok. Je osazen operačním systémem Linux.

První stupeň po oddělení přistál v Přistávací oblasti 1 na Cape Canaveral.

SpaceX launches cargo capsule full of science experiments (spaceflightnow.com)