Úno 26 2017

Kolem Země prolétly planetky 2017 DR34 a 2017 DG16

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+2Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

Asteroid 2017 DR34, malý kámen o odhadovaném průměru 2 až 8 metrů, proletěl v sobotu 25. února 2017 v 5:52 SEČ jen těsně kolem Země. Stalo se tak ve vzdálenosti pouhých 0,0015 AU, což je v přepočtu zhruba 220 000 km a nebo, chcete-li, jenom 0,58 vzdáleností Měsíce. Planetka byla poprvé pozorována observatoří Mount Lemmon Survey, a to pouze 3 dny před nejbližším průletem okolo Země.

Ještě zajímavější pak pro nás z hlediska vzdálenosti byl asteroid 2017 DG16. Objekt s podobnou odhadovanou velikostí jako výše zmíněný asteroid minul Zemi ve čtvrtek 23. února ve 22:08 SEČ, a to pouhých 0,34 vzdáleností Měsíce, neboli přibližně 130 000 km daleko. I tuto planetku objevila observatoř Mount Lemmon Survey, stalo se tak letos 21. února.

Dodejme, že ani jedna z planetek by pro Zemi v budoucnu neměla představovat větší nebezpečí. Pokud by totiž byly s naší planetou na kolizním kurzu, s jejich velikostí je celkem pravděpodobné, že shoří v atmosféře, díky čemuž bychom na obloze spatřili jasný bolid.

2017 DR34

Trajektorie planetky 2017 DR34
(nasa.gov)

2017 DG16

Trajektorie planetky 2017 DG16
(nasa.gov)

(2017 DR34) (jpl.nasa.gov)
(2017 DG16) (jpl.nasa.gov)

Čtěte dále:

Redaktor, vedoucí astronomické sekce, člen redakční rady. Narodil jsem se 23. 5. 1998. Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/kolem-zeme-proletly-planetky-2017-dr34-2017-dg16/