Čvn 18 2017

Náklaďák Progress MS-06 odstartoval a zapálil step

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+1Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

14. června 2017 z kosmodromu Bajkonur odstartovala k Mezinárodní kosmické stanici raketa Sojuz -1a s bezpilotní nákladní lodí Progress MS-06. Loď nese 3 tuny zásob, především palivo, jídlo a další potřebné věci pro posádku stanice. Start i samotný let proběhl bez komplikací, krátce po startu Progress roztáhl panely slunečních baterií a v pátek 16. června 2017 v poledně SELČ se spojil s modulem Zvezda na ISS.

V průběhu startu však úlomky rakety způsobily ve vyprahlé kazašské stepi požár. Stalo se tak přibližně 600 km severovýchodně od místa startu, nedaleko Džezkazganu. Tato oblast slouží jako dopadová plocha pro startující rakety, nicméně tentokrát stačila jiskra k tomu, aby vznikl požár. Jeho plameny pohltily nákladní automobil místního řidiče. Ten se požár snažil uhasit, ale byl při tom smrtelně zraněn a zahynul. Další dvě osoby byly zraněné.

Podle místních úřadů již požár nepředstavuje nebezpečí a podařilo se jej lokalizovat. Předpokládáme, že nyní je již uhašen.

Start rakety Sojuz 2-1a s nákladní lodí Progress MS-06 (kosmonautika.cz)

Russian Rocket Sparks Deadly Fire: How It Happened (space.com)

Šéfredaktor webové části, redaktor, hlavní administrátor, vedoucí kosmonautické sekce, člen redakční rady. Věnuji se astronomii, fyzice, kosmonautice, svobodnému softwaru. Řadu let, cca 15, publikuju na internetu (jsem redaktorem www.openoffice.cz) a příležitostně v tištěných médiích. V redakci mám na starosti správu webu, fóra, komunikaci s veřejností, školení redaktorů a podílím se na chodu stránky na Facebooku. Zodpovídám za celkový chod redakce a za to, aby vše správně fungovalo.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/nakladak-progress-ms-06-odstartoval-zapalil-step/