Lis 17 2016

Poslední rok života sondy Cassini

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page
cassini

Sonda Cassini přilétá k Saturnu (astro.cz)

Jako téměř zbrusu nová mise byl pracovníky z NASA označen poslední rok sondy Cassini u planety Saturn. Po mnoha letech výzkumu tohoto plynného obra a jeho měsíců – zejména Titanu a Enceladu, kde by potenciálně mohly být podmínky pro vznik života – se sonda chystá na závěrečnou fázi své mise. V ní má v plánu ještě podrobněji prozkoumat měsíc Titan, stejně jako mezery v prstencích v pořadí šesté nejbližší planety ke Slunci. 15. září 2017 by se sonda Cassini měla ponořit do atmosféry Saturnu. Protože je Saturn plynnou planetou, mise neskončí dopadem na jeho povrch. Sonda bude klesat až do doby, než shoří v atmosféře, tedy vlastně stejně jako je tomu u meteorů na Zemi. Po celou dobu této akce by k nám měla posílat data. Posledními informacemi, které se tak z mise započaté v roce 1997 nejspíše dozvíme, budou podrobnosti o Saturnově atmosféře.

Jak budou vypadat poslední oběhy sondy Cassini

Earl Maize, Cassini Project Manager, JPL: Cassini – Poslední rok a velké finále

Cassini Spacecraft’s Final Year at Saturn Is Like a ‚Brand-New Mission‘ (space.com)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/posledni-rok-zivota-sondy-cassini/