Čvn 11 2017

Průlet planetky 2017 KF3 okolo Země

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+2Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

V pondělí 12. června 2017 v 0:43 SELČ okolo Země proletí blízkozemní asteroid 2017 KF3. Neměl by pro nás představovat žádné riziko, naši planetu totiž bezpečně mine ve vzdálenosti 0,03 AU, což je asi 12,88krát dále, než je vzdálenost Měsíce od Země. Planetka byla objevena 17. května letošního roku slavným teleskopem PanSTARRS na Havaji. Vzhledem k odhadovaným rozměrům tělesa (průměr patrně činí něco mezi 23 a 71 metry) se nedá předpokládat, že bychom asteroid mohli spatřit vizuálně na noční obloze.

2017 KF3

Trajektorie planetky 2017 KF3 (jpl.nasa.gov)

(2017 KF3) (jpl.nasa.gov)

Redaktor, vedoucí astronomické sekce, člen redakční rady. Narodil jsem se 23. 5. 1998. Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/prulet-planetky-2017-kf3-okolo-zeme/