Zář 06 2016

Sonda OSIRIS-REx vystartuje k planetce Bennu

OSIRIS-REx_Art

Umělecká představa sondy OSIRIS-REx (wikipedia.org)

Už tento čtvrtek (8. září) v případě příznivého počasí odstartuje raketa Atlas 5, jež vynese do kosmu sondu OSIRIS-REx (Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security, Regolith Explorer), která se v roce 2018 zblízka podívá na blízkozemní asteroid Bennu. Cílem mise bude především pozdější návrat zpátky na Zemi a analýza povrchu planetky, dále zmapování asteroidu jako takového, dokumentace zjištěných informací, zpřesnění dráhy planetky a vliv planet na ni a také porovnání pozorování ze Země přímo s těmi poblíž vesmírného objektu. Sonda by měla planetku zkoumat od roku 2018 do roku 2021, v roce 2023 je v plánu její návrat do zemské atmosféry.

Odpočet startu můžete sledovat na naší stránce. Tématu se blíže věnuje Petr Plicka, který o misi chystá článek.

OSIRIS-REx (asteroidmission.org)