Úno 21 2017

Další Dragon odstartoval, poprvé z rampy 39A

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+1Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page
falcon9-crs10

Start rakety Falcon 9 s lodí Dragon, mise CRS-10 (spaceflightnow.com)

19. února 2017 po jednodenním odkladu odstartovala z kosmodromu na Cape Canaveral raketa společnosti SpaceX Falcon 9 Upgrade, která na Mezinárodní kosmickou stanici vynesla nákladní loď Dragon. Šlo o bezpilotní zásobovací let CRS-10.

falcon9-landing

Přistání prvního stupně rakety Falcon 9 po startu zásobovací mise CRS-10 (spaceflightnow.com)

Byl to premiérový start ze staré rampy 39A. Z ní startovaly historické mise; například první let k Měsíci (16. července 1969), stanice Skylab (14. května 1973), první let raketoplánu (STS-1, 12. dubna 1981) či poslední let raketoplánu (STS-135, 8. července 2001). Zcela prvním startem však byla první a velmi úspěšná zkouška rakety Saturn 5 při jejím premiérovém letu 9. listopadu 1967.

S ohledem na nízkou oblačnost nebyl tento start tak efektní jako jindy. První stupeň rakety se poté vrátil a přistál asi 15 kilometrů jižně od rampy 39A. Bylo to vůbec poprvé, co první stupeň této rakety přistál na pevnině za denního světla.

Loď Dragon dovezla na stanici kolem dvou tun zásob a experimentů, včetně zařízení SAGE III (Stratospheric Aerosol and Gas Experiment) ke studiu chování ozónu v atmosféře.

Historic launch pad back in service with thundering blastoff by SpaceX (spaceflightnow.com)

Čtěte dále:

Šéfredaktor webové části, redaktor, hlavní administrátor, vedoucí kosmonautické sekce, člen redakční rady. Věnuji se astronomii, fyzice, kosmonautice, svobodnému softwaru. Řadu let, cca 15, publikuju na internetu (jsem redaktorem www.openoffice.cz) a příležitostně v tištěných médiích. V redakci mám na starosti správu webu, fóra, komunikaci s veřejností, školení redaktorů a podílím se na chodu stránky na Facebooku. Zodpovídám za celkový chod redakce a za to, aby vše správně fungovalo.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/dalsi-dragon-odstartoval-poprve-rampy-39a/