Srp 22 2017

Planetka (3122) Florence bude vidět i v triedrech

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

Blízkozemní asteroid (3122) Florence proletí 1. září nedaleko od Země. Vzdálenost mezi oběma tělesy bude při největším přiblížení tohoto tělesa k naší planetě činit necelých 0,05 AU, neboli přibližně 7 miliónů kilometrů či 18 vzdáleností Země–Měsíc. Tento průlet je vcelku bezpečný a na první pohled by se mohlo zdát, že je tato zpráva poměrně zbytečná. Velikost asteroidu však dle měření ze Spitzerova teleskopu a sondy NEOWISE dosahuje až 4,4 km, planetka tak nejen že bude viditelná vizuálně, ale dokonce i v malých dalekohledech a triedrech. V maximu jasnosti by měla mít zhruba 8÷9 mag a nejlépe ji uvidíte na přelomu srpna a září (minimálně dvě až tři noci i ve zmíněných triedrech). Asteroid se bude v té době pohybovat souhvězdími Jižní ryba, Kozoroh, Vodnář a Delfín.

florence

Průlet planetky (3122) Florence kolem Země (nasa.gov)

Poloha planetky (3122) Florence při průletu 1. 9. 2017 (Stellarium)

Large Asteroid to Safely Pass Earth on Sept. 1 (nasa.gov)
3122 Florence (en.wikipedia.org)
Asteroids: Fun Facts and Information About Asteroids (space.com)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/planetka-3122-florence-bude-videt-i-v-triedrech/

6 komentářů

1. Pelc Bohuslav

Jaká je dráha asteroidu Florence ? Potřebuji mapku podle které mohu asteroid fotografovat

1. Petr Valach

Byla doplněna mapka. Snad vám pomůže. Mnoho štěstí při pozorování!

2. Radek

Dobrý den pánové. Jsem úplný amatér a začátečník. Prosím jak jsem 3122-Florence našli ve Stellariu. Já snad prošel na vyhledávání všechny katalogy, které ve stellariu jsou, i ruční zadání polohy, ale vůbec nic jsem nenašel. Můžete mi prosím poradit ? Děkuji R. Tesař

1. Petr Valach

Dobrý den. Návod najdete na našem fóru.

3. josef

Dobrý den -proč neuvádíte aspoň přibližný čas pozorování

1. Petr Valach

Dobrý den, máte pravdu, nějaké časové rozmezí by se hodilo. Nicméně průlet planetky v takové vzdálenosti není otázka hodin, ale dní. Klidně můžete začít pozorovat již dnes :-).