Srp 22 2017

Planetka (3122) Florence bude vidět i v triedrech

Blízkozemní asteroid (3122) Florence proletí 1. září nedaleko od Země. Vzdálenost mezi oběma tělesy bude při největším přiblížení tohoto tělesa k naší planetě činit necelých 0,05 AU, neboli přibližně 7 miliónů kilometrů či 18 vzdáleností Země–Měsíc. Tento průlet je vcelku bezpečný a na první pohled by se mohlo zdát, že je tato zpráva poměrně zbytečná. Velikost asteroidu však dle měření ze Spitzerova teleskopu a sondy NEOWISE dosahuje až 4,4 km, planetka tak nejen že bude viditelná vizuálně, ale dokonce i v malých dalekohledech a triedrech. V maximu jasnosti by měla mít zhruba 8÷9 mag a nejlépe ji uvidíte na přelomu srpna a září (minimálně dvě až tři noci i ve zmíněných triedrech). Asteroid se bude v té době pohybovat souhvězdími Jižní ryba, Kozoroh, Vodnář a Delfín.

florence

Průlet planetky (3122) Florence kolem Země (nasa.gov)

Poloha planetky (3122) Florence při průletu 1. 9. 2017 (Stellarium)

Large Asteroid to Safely Pass Earth on Sept. 1 (nasa.gov)
3122 Florence (en.wikipedia.org)
Asteroids: Fun Facts and Information About Asteroids (space.com)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji na vysoké škole, konkrétně pak obor Geografie na Masarykově univerzitě.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/planetka-3122-florence-bude-videt-i-v-triedrech/

6 komentáře

1. Pelc Bohuslav

Jaká je dráha asteroidu Florence ? Potřebuji mapku podle které mohu asteroid fotografovat

1. Anonym

Byla doplněna mapka. Snad vám pomůže. Mnoho štěstí při pozorování!

2. Radek

Dobrý den pánové. Jsem úplný amatér a začátečník. Prosím jak jsem 3122-Florence našli ve Stellariu. Já snad prošel na vyhledávání všechny katalogy, které ve stellariu jsou, i ruční zadání polohy, ale vůbec nic jsem nenašel. Můžete mi prosím poradit ? Děkuji R. Tesař

1. Anonym

Dobrý den. Návod najdete na našem fóru.

3. josef

Dobrý den -proč neuvádíte aspoň přibližný čas pozorování

1. Anonym

Dobrý den, máte pravdu, nějaké časové rozmezí by se hodilo. Nicméně průlet planetky v takové vzdálenosti není otázka hodin, ale dní. Klidně můžete začít pozorovat již dnes :-).