Zář 19 2017

Planetka (3122) Florence má dva měsíce

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page
florence

Planetka (3122) Florence spolu se svými měsíci na radarovém záznamu z 1. září 2017 (earthsky.org)

Na přelomu srpna a září se velmi těsně k Zemi přiblížil blízkozemní asteroid (3122) Florence. Planetka zjasnila až k 8 mag, takže na obloze byla pozorovatelná i obyčejnými triedry. Průlet takto velké a tím pádem i jasné planetky tak blízko kolem Země byl unikátní, takže se na asteroid zaměřily známé radioteleskopy v Goldstone a v Arecibu. Jejich pozorování odhalila, že asteroid, jehož velikost by se měla pohybovat někde kolem 4,5 km, má dva měsíce. Ty by měly mít rozměry 100÷300 metrů. Planetka (3122) Florence je i nadále pozorovatelná, a to v souhvězdí Draka s jasností kolem 12 mag. V nadcházejících týdnech by měla zeslábnout z vizuálního dosahu.

Radar Reveals Two Moons Orbiting Asteroid Florence (cneos.jpl.nasa.gov)

Předseda redakční rady, redaktor, vedoucí astronomické sekce

Jsem z Brna a již téměř od malička se zajímám o astronomii, nejvíce pak o pozorování komet. Ty mě uchvátily od příletu jasné vlasatice C/2011 L4 (PanSTARRS). Mezi mé další zájmy patří meteorologie (konkrétně především bouřky) a sport (zejména fotbal, tenis, cyklistika a Formule 1). Studuji gymnázium v Bystrci, v městské části Brna.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/planetka-3122-florence-ma-dva-mesice/