Čvc 22 2016

Tekoucí voda na Marsu – i v současnosti

Planeta Mars není jen suchým, pouštním světem. Sonda Mars Reconaissance Orbiter totiž pořídila snímky temných pruhů na svazích kráterů, na nichž byla experty rozpoznána ložiska soli. Ty potvrzují předchozí domněnky, že tato koryta vymlela nedávno, resp. v současnosti tekoucí voda. Doložila to i poněkud podrobnější pozorování povrchu planety. Vědci totiž zjistili, že vymletá koryta na Marsu se v rúzných obdobích mění. Tmavé pruhy se v nich nejčastěji objevují na konci marsovského jara, mohutnějí v létě a mizí na podzim. Odborníci tvrdí, že jde o tekoucí vodu razící si cestu těmito koryty. Jedná se o přelomový objev, díky němuž je možné si myslet, že pod povrchem Marsu existuje alespoň mikrobiální život.

mars_dark_streaks