Led 18 2014

Čínský rover Nefritový králík začal s průzkumem Měsíce

jü-tchuPo nedávném probuzení ze spánkového režimu (do kterého byla sonda uvedena během lunární noci v prosinci) provedlo vozítko v úterý 14. ledna své první vědecké zkoumání měsíční půdy.

Podle pokynů z řídícího střediska (BACC) rover cca hodinu a půl prozkoumával měsíční povrch pomocí přístrojů, které má umístěny na konci své robotické paže.

Rover také provádí geologickou sondáž a skenování podpovrchových vrstev pomocí přístroje (Ground Penetrating Radar – 500 MHZ).

Jak již bylo dříve uvedeno prostřednictvím tiskového prohlášení Čínské národní Vesmírné agentury, vozítko Nefritový králík by se mělo věnovat geologickému průzkumu měsíčního povrchu a vyhledávání přírodních zdrojů po dobu tří kalendářních měsíců.

Lander (přistávací modul) Chang’e 3 bude provádět průzkum v místě přistání po dobu jednoho roku.

Od čínské měsíční sondy Chang’e 3 a vozítka Nefritový králík přicházejí další zajímavé obrázky.

Zdroj obrázků: Chinese Academy of Science prostřednictvím Planetary Society; Zheng/NAOC; Xinhuanet; CCTV News; Phil Stooke, University of Western Ontario