Lis 01 2014

Havárie SpaceShipTwo: Jeden mrtvý, jeden těžce zraněný

spaceshiptwo-crashing

Poslední okamžiky lodě SpaceShip II (ceskatelevize.cz)

Dne 31. 10. 2014 kolem 18. hodiny SEČ došlo k explozi motoru vesmírné lodi SpaceShipTwo společnosti Virgin Galactic, která následně zničila celou loď a tím možná i naděje na vesmírný turismus a naděje firmy s obrovským potenciálem pro jejich uskutečnění. Při výbuchu zahynul pilot lodě, kopilot po katapultování skončil v nemocnici s vážnými zraněními. Tento incident znamená pro společnost Virgin Galactic obrovskou ránu, kterou bude rozdýchávat ještě dlouho. Mnozí zastávají názor, že incident byl pro ni smrtelnou ranou, která zapříčiní její odstup od vývoje technologií pro vesmírné lety.

Virgin Galactic ústy šéfa společnosti Richarda Bransona vyjádřila hlubokou účast s rodinami pilotů havarovaného SpaceShipTwo, odhodlání zjistit příčiny tragické nehody a poučit se z ní. Program soukromých kosmických letů utrpěl běhen krátké doby již druhou citelnou ránu, ale bude pokračovat. Jak píše na stránkách své firmy, „Vesmír je obtížný, ale stojí za to. Vytrváme a půjdeme společně dál“. Ve svém vyjádření dále oceňuje účast a podporu, které se jeho vizi komerčních vesmírných cest dostává z celého světa.

spaceshiptwo-wreck

Inspekční tým vyšetřuje vrak lodi SpaceShipTwo v Mohavské poušti, 2. 11. 2014 (time.com)

spaceshiptwo-oneknighttwo

Raketoplán SpaceShipTwo spolu s mateřským letounem WhiteKnightTwo (wikipedia.org)

Redakce ExoSpace.cz

Redakce ExoSpace.cz je nezávislý magazín zaměřený na popularizaci astronomie, kosmonautiky, fyziky, svobodného softwaru, podzemních a vojenských prostor a osoby a díla Jaroslava Foglara. Byla založena v dubnu 2013. Dnes provozuje stránku na webu, fóru a Facebooku, má účet na Twitteru, Telegramu a Youtube. Spolupracuje s řadou redakcí a sdružení. Někteří členové ExoSpace.cz jsou zároveň redaktory OpenOffice.cz a LinuxEXPRES a čestným členem redakce je vedoucí sdružení CMA Ladislav Lahoda a bývalý šéfredaktor LinuxEXPRES.cz a OpenOffice.cz Lukáš Jelínek.

Členové redakce pracují zdarma, nejsou nijak odměňováni a nejsme výdělečnou redakcí.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/havarie-spaceship-two-jeden-mrtvy-jeden-tezce-zraneny/