Srp 05 2013

Potřebujeme ještě NASA?

linuxexpresV červnu 2013 vydal (tehdejší) šéfredaktor internetového věstníku LinuxEXPRES Vlastimil Ott článek s názvem Raspberry Pi nafotil Zemi a vrátil se zpět – potřebujeme ještě NASA? Titulek to byl provokativní a samozřejmě nebyl míněn vážně 🙂 Přesto si Ottův podřízený Petr Valach neodpustil komentář, který zde zveřejňujeme.

nasaOrganizaci NASA tato civilizace potřebuje, protože musí dělat velké a náročné kosmonautické úkoly, aby posunula technologický vývoj kupředu. Malé kosmonautické projekty spíš staví na již starém a dávno vyzkoušeném hardwaru, kdežto ty obří vyžadují nové přístupy. Je to drahé, ale návratnost neuvěřitelná. Kosmonautika je v podstatě nejziskovější kšeft na poli technologií a inovací.

Kosmonautiku, zvláště pilotovanou, civilizace potřebuje jako sůl. Jak známo, poznámky kosmonautů a astronautů o Zemi jako kolébce života urychlily konec studené války o celá léta. Možnost srovnávání Země s jinými kosmickými objekty má ohromný dopad na vnímání postavení Země v kosmu. A lidskou přítomností mimo Zemi je zajištěn i lidský rozměr kosmonautiky, přenesení jejího vlivu a významu pro běžnou populaci. Chce-li tato civilizace přežít, musí pořádat kosmické výboje a stále více si uvědomovat skutečnou cenu a hodnotu života a naší planety.
To nejsou řeči od kafe, kdyby to takhle nefungovalo, dávno by politici v USA pilotovanou kosmonautiku nepodporovali.

Jedním z důsledků degenerace současné civilizace je zanevření na kolumbovské výpravy a absence velkých, náročných kosmonautických úkolů. Spojené státy Apollo postrčilo o obrovský kus vpřed. Od té doby USA stagnují ve všech směrech a jedou ze setrvačnosti. Kosmonautika má totiž obrovský dopad společenský, politický, hospodářský, technologický, duchovní atakdále. Strategická obranná iniciativa donutila Gorbačova k ústupkům a omezení nukleárního zbrojení. Bez kosmonautiky, hlavně pilotované, by tato civilizace pravděpodobně již dávno neexistovala.

Tato skutečnost je bohužel známa jen “několika” “vyvoleným”, kteří se o věc aktivně zajímají. Je to smutné, ale většinu lidí zajímají jen duchem laciné, hloupé “zábavy”, “adrenalinové sporty” a hlouposti. Málokdo se zajímá o to, jak vlastně svět funguje a na čem je postavena civilizice a co je jejím motorem. A člověk se může buď vyvíjet, nebo degenerovat.

A co si myslíte vy? Potřebujeme vůbec NASA?

Potřebuje tato civilizace NASA?

View Results