Nedávno byly na webu phoronix zveřejněny výsledky srovnání grafických rozhraní DirectX s OpenGL a DirectX s Vulkanem, které dokazuje, že Vulkan přináší vyšší výkon grafických karet.
DirectX vyvíjí společnost Microsoft pro operační systém Windows a jejich herní konzole Xbox One. Vulkán je novou verzí OpenGL, známou především v zařízeních s operačním systémem založeném na linuxovém jádře. Výhodou Vulkanu oproti DirectX je to, že běží na všech platformách. To znamená, že aplikace naprogramovaná pro Linux bude spustitelná na Windows a opačně bez dlouhých optimalizací.
Projekt Vulkan podporují AMD a NVIDIA, tedy výrobci grafických čipů. Jediným problém už tedy zůstává to, že u Vulkanu nestačí nahradit volání OpenGL voláním Vulkanu (je potřeba aplikaci přeprogramovat), a tak se předpokládá, že Vulkan bude použit spíše u nových aplikací.
Bohužel zde není srovnání s grafickým rozhraním Metal, které nabízí Apple.
Porovnání renderovacích schopností (rychlostí) s DirectX – nalevo OpenGL, napravo Vulkan (čím větší hodnota, tím lépe) (phoronix.com) |
Zdroj:
Some Early Windows 10 vs. Ubuntu Linux Vulkan Tests With NVIDIA Graphics (phoronix.com)