Dub 18 2017

Start zásobovací lodě Cygnus OA-7 „John Glenn“

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+1Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page

18. dubna 2017 odstartovala z mysu Canaveral raketa Atlas 5 se zásobovací lodí Cygnus OA-7 k Mezinárodní kosmické stanici. Jedná se o sedmý z deseti sjednaných zásobovacích misí pod hlavičkou společnosti Orbital Space System. Zásobovací loď byla pojmenována „John Glenn“ a nese náklad o celkové hmotnosti 3380 kg. Start byl poprvé přenášen panoramaticky a jako zajímavost lze též uvést, že šlo o 142. úspěšný start rakety Atlas v řadě po dobu delším jak 20 let, z toho 71. úspěšný start rakety Atlas 5. Ta skutečně patří mezi nejúspěšnější rakety nejen v USA, ale i světa. Proto ji společnost OSS využila jako dočasné řešení po havárii vlastní rakety Antares.

atlas5-cygnus atlas5-cygnus
Start rakety Atlas 5 s lodí Cygnus 18. 4. 2017 (spaceflightnow.com)

Loď Cygnus přiletěla ke stanici ISS v sobotu 22. dubna 2017. Zachycena byla manipulátorem a připojena ke stanici. Manipulátor Canadarm ovládal francouzský astronaut Thomas Pesquet. Jaký náklad loď dovezla, se můžete dočíst na stránce spaceflightnow.com. Zakotvena by měla zůstat po dobu tří měsíců.

Přílet a připojení lodě Cygnus OA-7 ke stanici ISS (kosmonautika.cz)

Live coverage: Atlas 5 countdown journal and launch webcast (spaceflightnow.com)
Novinky z kosmonautiky
Atlas V Rocket Launches Private Cygnus Cargo Ship to Space Station (space.com)
Cygnus freighter arrives at space station with bounty of supplies and new science (spaceflightnow.com)

Šéfredaktor webové části, redaktor, hlavní administrátor, vedoucí kosmonautické sekce, člen redakční rady. Věnuji se astronomii, fyzice, kosmonautice, svobodnému softwaru. Řadu let, cca 15, publikuju na internetu (jsem redaktorem www.openoffice.cz) a příležitostně v tištěných médiích. V redakci mám na starosti správu webu, fóra, komunikaci s veřejností, školení redaktorů a podílím se na chodu stránky na Facebooku. Zodpovídám za celkový chod redakce a za to, aby vše správně fungovalo.

Permanent link to this article: https://exospace.cz/start-zasobovaci-lode-cygnus-oa-7-john-glenn/