Kvě 15 2017

Vzpoura kosmonautů ve Hvězdném Městečku

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page
padalka

Ruský kosmonaut Gennadij Padalka (technet.idnes.cz)

Ve Hvězdném Městečku u Moskvy, centru příprav ruských kosmonautů, vypukla vzpoura kosmonautů. Ti v čele s Gennadijem Padalkou, ruským rekordmanem pobytu ve vesmíru, obvinili šéfa Gagarinova střediska pro výcvik kosmonautů Jurije Lončakova, že lhal o důvodech ukončení další přípravy kosmonautů Olega Kotova, Romana Romaněnka a Padalky, když prohlásil, že tito tři kosmonauti na vlastní žádost (kvůli zhoršenému zdraví) přípravu ukončili. Realita je podle Padalky jiná. Kotov byl podle něj Lončakovem vyhozen, Padalka, který se chystal na další let, byl z letu vyňat (bez dalšího angažmá), další kosmonauti, Sergej Volkov, Sergej Revin a Alexandr Samokuťjajev, odešli, protože vyhlídka na let pro ně neexistovala.

Aféra dává nahlédnout do zákulisí ruské kopsmonautiky a do problémů, které ji léta svazují. Bližší rozbor najdete v článku ing. Karla Pacnera na Technetu.

„Vzpoura“ mezi ruskými kosmonauty se propírá v novinách (technet.idnes.cz)