Zář 03 2017

Návrat lodi Sojuz MS-04 ovlivněn hurikánem Harvey

Sdílejte...Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Tumblr0Email this to someoneBuffer this page
sojuz-ms-04

Přistání návratového modulu Sojuzu MS-04 (spaceflightnow.com)

3. září 2017 přistál ve stepi v blízkosti města Džezkazgan v Kazachstánu návratový modul lodi Sojuz MS-04. S ním také přistáli Fjodor Jurčichin (Rusko), Jack Fischer a Peggy Whitson (USA). Pro Peggy Whitson to byl let dlouhý 288 dní (startovala 17. 11. 2016 na palubě Sojuzu MS-03 spolu s Olegem Novickým a francouzským astronautem Thomasem Pesquetem), Jurčichin a Fischer se vrací po 136 dnech ve vesmíru (startovali spolu na Sojuzu MS-04 20. 4. 2017).

peggy-whitson

Peggy Whitson po přistání (spaceflightnow.com)

Všichni tři kosmonauti byli převezeni vrtulníkem do Karagandy, odkud by měl Jurčichin odletět letadlem do Hvězdného městečka, zatímco na Whitson a Fischera čeká let do Houstonu. Ten je aktuálně poničen záplavami, způsobenými hurikánem Harvey, a letadlo NASA Gulfstream Jet bylo opožděno. Na pomoc přispěchala Evropská kosmická agentura, která nabídla astronautům dočasný azyl v Kolíně nad Rýnem v Německu, odkud odletí letadlem NASA do Houstonu. Letové středisko je záplavami nedotčeno a naštěstí pokračuje v běžném provozu.

Soyuz brings Whitson home after record-setting mission (spaceflightnow.com)